Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Malin - 11 februari 2010 22:24

Var ute lång runda med teddy, Hem om hämta lite grejor, sen hem till Snutte Snuffis och kolla på Hans nya lägenhet o umgås o lite så=).Mys=) Fin lgh..hehe..=)

Sen efter det gick jag hem om mig igen, Kollade till katten, tog en kopp te, kollade på nya serien på kanal 6 :)  Vampire diaries. Grymt bra serie helt fast i den redan efter endast 2 avsnitt..hehe..Så kan de vara...


Så nu i vår är där 4 serier jag tänker följa och kommer att följa till hundra:D..


1.Vampire diaries

2.The legend of the seeker

3.It´s me or the dog

4.Efterlyst


Någon mer av er som har sätt någon av de nya seriera (dom 3 första i listan) =)  som håller med mig om att dom e bra? Och som ni kommer att följa?=)... Kul och se vad läsarna gillar för serier OM ni nu följer några??=) Blandade läsare juh allt från tonåringar till äldre=).hehe...

Eller finns där någon annan serie du följer på Tv:n? Eller du e helt enkelt en sådan som KNAPPT kollar tv =)?? hehe..


Jag e fruktansvärt nöjd med min Mp3 lr Mp4 som det heter tydligen:P..hehe grymt bra ljud, massa med låtar som får plats i den,batteriet håller lääänge, Enda negativa, e att jag har så SMÅ öron så öronSnäckorna e liiite stora och kasar/ramlar ut ibland. hehe Fast nu ikväll kom jag faktiskt på ett sätt att ha dom på och nu sitter de perfekt:D...hehe...


BARA 8 nästan 7 dagar kvar tills jag och Marie åker till GBG..:D

Jag längtar ÄKLIGT mkt allså.. Fattar inte hur man kan längta så mkt efter något??...Men det e kanske efter allting här hemma, och man känner bara för o åka iväg en helg lr några dagar för att samla kraft,mod,självkänsla och självförtroende för att sen kunna återgå till normal vardag:D..Hehe..Känner mig mer lr mindre som en levanade Zombi:P.Haha..


Idag i skolan så fick jag beröm av Matteläraren:)..Jag ligger tydligen 2 veckor framför alla andra i klassen i planeringen i matten..*stolt* Hehe. Jag har nog ALDRIG pluggat matte så här mkt i hela mitt liv asså..Önskar jag hade sån hära glöd till Engelskan med..*Morrar på mig själv* Hehe..

Men det kommer. Jag kämpar på med den oxå=)Kommer komma i fatt och igång med den oxå ska satsa 110% på den nästa vecka, och hädanefter:)..


Innan idag var vi juh på sjukhuset med Mathilda & alexsander, Min mamma följde med dig, Det räkte o komma innanför dörren bara och mathilda såg alla andra barnen o hörde dom gråta så började hon gråta hon oxå:( Gick knappt och lugna henne:'(.. Det skärde något fruktansvärt i mig så jag oxå började gråta, Sen kom mamma och hon tog alexsander först, JÄTTE duktig. Knappt ett pip från honom,Precis i sticket bara men INGET mer..*stooolt* Men med Mathilda trodde jag att vi skulle få gå hem utan hennes 2 vaccin, Men vi fick bära henne och ha hon i knäet fastän hon var jätte lessen, Mamma fick ta henne med, Jag själv satt  med Alexsander i knäet och stor grät..jag e verkligen JÄTTE känslig kan börja gråta för ingenting, eller när jag hör/ser någon som står mig nära/utomstående gråta, och jag e i närheten där så får jag tårar i ögonen och börjar oxå gråta.. Normalt eller icke Normalt?? Ja de vetti tusan asså..hehe... men men.. antar att det e en stor del av mig, varit med om mkt i livet oxå juh så nog mkt det som gjort en såå himla känslig, spec efter Mathilda & Alexsanders födsel har jag blivit JÄTTE känslig.Hehe Någon mer mamma som upplevt detta? att efter ens barn e fött så blir man jätte känslig? Så som jag beskrev tidigare??=)


Nej Nu blir det ta de lungt, sitta och prata lite med Marie, sen blir det sängen, Imorron e vi hemma från dagis & skola, Så får nog sova ut lite=).VI får väl la se=) hehe. I natt fick jag knappt sovit då Lilleman ( Alexsander Maries son på 3 år ) La i sängen och la och sparka mig i ryggen exakt HELA natten:(...Men men...


Nej nu gnäller jag bara..Bäst o sluta innan det blir för mkt gnäll här..hehe..


Sov gott alla ..

Kramar Malin

Av Malin - 11 februari 2010 12:33

Så då har man duschat oxå för typ 30 min sen, Klätt mig,sminkat mig osv. Av någon konstig anledning känner jag mig extra fin/söt idag..*skratt* Aja självförtroendet som spökar väl^^.


Sitter just nu och dricker ett glas Cola,Och kikar runder på nätet..:) Hittar en del som alltid:P*skrattar*..


Vart & hämtade mitt paket innan idag:) Fin ROSA MP3 =) Hehe med 4 Gb i =) Grymt läcker e den, och jag försöker veerkligen fylla den med musik*skrattar* Meen går juh inte:P nästan 300 låtar och inte ens uppe i 2 gb ännu..Hehe..

Får väl fixa mer musik antar jag:D

Hehe..


Snart e det dax för att cykla till skolan *buhu* Hehe. Men det kommer nog gå fort:).går 14.20-15.50 Sen cykla till dagis & hämta barnen sen upp till sjukhuset med dom,så dom kan få sin 2 spruta vaccin för svin influensan.. Förra gången gick det bra, dom blev INTE sjuka av den, Men återstår att se om dom blir det nu, Lite nervös faktiskt,Men för hoppningsvis går allt bra och dom får inga symtom efteråt=) Blir att återstå att se, men vi får helt enkelt HÅLLA TUMMARNA att dom ej blir dåliga:)...


Teddy ska snart ut oxå, sen blir det äta lite lunch, sen ta de lungt, TILLS man ska cykla vid 14. =)


Aja.. Nej nu blir de ut med Teddy,


Ha de bra alla.

Kramar Malin

Av Malin - 11 februari 2010 08:19

Idag ska jag hämta paket,skulle gjort igår,men hant inte innan dom stängde:(.. Så idag ska jag hämta min efterlängtade paket=) Hehe..

Nu 9 ska jag cykla upp till affären & hämta paketen,Sen hem om till mig,kolla katten,fylla på mat/vatten till henne,Sen hämta min sladd till Mobilen + även lite mat till Teddy Peddy=) Hehe..

Sen blir det upp till skolan & ha Matte i eftermidda 14.20-15.50 =)

Sen hämta Mathilda & Alexsander,Sen till sjukhuset så dom får sin andra dos av vaccinet för svin influensan, Hoppas det kommer gå bra denna gången oxå :)..


Star e juh beräknad nu på lördag.*Jisses* Jag e dö nervös.hehe Men på ett sätt hoppas jag faktiskt att hon går över tiden med 1-2 dagar faktiskt,=)..Hehe. Allt e fixat och Donat till henne=)Så när dom än kommer så e vi redo=) Hehe..


Varit och lämnat barnen på dagis nu, och tar de lungt nu, Lilleman e hemma i med marie e ledig från jobb nu tills på måndag, Då får han ej va på dagis ... Teddy ligger under bordet och tuggar på sitt ben,Marie sitter vid datorn:P.Samma som jag:P*skrattar*..


Några planer för idag gott folk??..Ja mina ser ni juh ovanför detta=);)..


En dag närmre till GBG=) Wiiihoo:D..hehe..Lääängtar:)..


Nej nu blir det frukost,=)

Skriver kanske mer senare idag:)..

Ha de Bra.. Kramar Malin..

Ovido - Quiz & Flashcards