Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Brr Kallt , Skånsk Vinter

Av Malin - 6 januari 2010 12:31

Brr fy kallt ute, och i lägenheten min ska vi inte tala om:O..Fruktansvärt kallt:( Endå så e elementen på högsta värmen:/.

Skånsk vinter e juh fööör trååkig. Tycker inte alls om Skånsk vinter:P Ska det vara vinter så ska det vara riktig vinter, inte några fjuttiga minus o lite snö som smälter bort max 2-3 dagar efter det kommit... Hehe. Men jag som e såå himla *känslig* För kyla borde juh tycka detta e skönt att knappt ha någon kall och jobbig vinter i skåne? Jo jag tycker det e ganska sköönt med att vi typ aldrig har någon RIKTIGT vinter med typ 20 minus osv:P och en meter snö lr så, Men Barnen älskar juh veerkligen snön och åka pulka,göra snö änglar, snögubbar kasta snöbollar osv ja allt roligt som finns att göra , Så för deras skulle hade det gärna fått vara en riktigt snöig och varm vinter:D Bara på med Termobyxor,mössa,vantar,halsduk varm tjock jacka och långkalsonger/leggins lr nått under byxorna:D.. Så går det bra med Kylan=) .. Hehe..


Men hemma inomhur får det gärna vara VARMT! Vilket det sällan e i denna lägenheten Brr... Men men.. så här hemma går man fullt på klädd med leggins,byxor,tröja,tjocketröja,inneskor o även i mellan åt varm morgon rock och man sitter heela tiden i stort sätt med en varm kopp TE...Har blivit mkt Te drickande nu den närmaste 1-2 månaden/månaderna, Men men, Det e gott o det e juh något man aldrig tröttnar på typ,då det finns massor av olika smaker så man kan variera:D



Nu ligger Mathilda & Alexsander och vilar midda iallafall:), Idag har vi på schemat att plocka undan, sätta upp tvätt tid,och även förhoppningsvis om vi hinner ta ner julen innan det blir mörkt:).

Annars får det vänta tills imorron:)Ärsch den biten Löser sig:)..

Nu ska jag äta en macka och sen göra mig en kopp Te, Sen börja plocka här hemma:)..


Ha de bra alla.

kramar Malin


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 maj 2010 16:43

Tjingeling alla..tänkte bara medela er att jag bytar blogg från bloggplatsen.se till blogg.se.. trivs bättre med blogg.se...   så ni få som vill fortsätta läsa.. står lite smarriga grejor i första inlägget som ni INTE fått veta i denna bloggen;)....

Av Malin - 9 maj 2010 16:13

DAGENS FRÅGA: VEM ÄR DU SOM LÄSER MIN BLOGG?..(OM HÄR NU FINNS NÅGON).ALLTID KUL & VETA VEM/VILKA SOM LÄSER ENS BLOGG.BOR,ÅLDER,& GIVETVIS OM NI HAR EN EGEN BLOGG SOM NI VILL MAN SKA LÄSA:)..       Tjingeling alla sötnosar!!.Hoppas allt är ...

Av Malin - 30 april 2010 16:04

Japps ska nog satsa på att flytta om några månader..Elin kunde nog fixa Lägenhet till mig & barnen & djuren:) Jag hoppas hon menar allvar iaf med det:)..*L* För jag blev JÄTTE taggad till det:D*L* Vet ni sååå sköönt det skulle vara om vi fick lägenhe...

Av Malin - 17 april 2010 20:24

guuud vilken tråkigt väder det har varit HELA dagen:(.. Idag har vi bara varit inne hela dagen nästan...Men tog på oss & mötte Gert för att sen gå till karslundsparken med Mathilda & Alexsander,Så kunde dom få mata getterna + få leka lite..sakt & gjo...

Av Malin - 15 april 2010 17:27

Jag e rent slut i kroppen & huvudet!!..*Suck*.. Varit så fruktansvärt mkt hela veckan med massa fix o allt. så jag nästan glömmer bort vart jag bor?!?!:S*sjukt*....Såå det har varit fruktansvärt mkt denna veckan!!..   Men iallafall.. I lördags ...

Ovido - Quiz & Flashcards